26.1.2012

משתמש חדש באיפון/אייפד/אייפוד טאץ מילון המושגים/מונחים/הגדרות


הכל כאן כנסו 




iPhone

iPhone (בתעתיק לעברית: אייפון) הוא טלפון חכם של חברת אפל. המכשיר הוצג לראשונה ב-29 ביוני 2007 וזכה לתגובות נלהבות בזכות עיצובו וסגנונו. בשנים שלאחר מכן נוצרו לו מספר גרסאות חדשות. האייפון מתבסס על מכשיר טלפון דור שלישי בעל חיבור אלחוטי לרשת האינטרנט. המכשיר מופעל באמצעות מערכת הפעלה ייחודית בשם iOS ומסימני ההיכר שלו מסך המגע המחליף את מקלדת הכפתורים בטלפונים אחרים. הגרסה האחרונה של המכשיר, iPhone 4, הושקה ביוני 2010.
(ויקיפדיה)

—————————————————————————

iPod Touch


ה iPod טאצ' מקביל ל-iPhone מכל בחינה, מלבד העובדה שאינו בעל יכולות סלולריות. למעשה, האייפוד טאץ' נוצר ראשון ועל בסיסו נוצר האייפון. האייפוד מריץ את מערכת ההפעלה IOS והוא זמין בנפחים שונים. כמעט כל אפליקצייה הקיימת ל-iPhone תואמת לו ויש לו יכולות של אינטרנט אלחוטי. יש לו יכולות וידאו, גלישה באינטרנט וניגון מוזיקה. יש לו חישנים המאפשרים לסובב אותו על צידו כך שהמסך יתאים את עצמו למצב המכשיר. הדור האחרון הוסיף מסך Retina Display 640×960 pixels, מצלמת ווידאו HD ותמונות, הGyro החדש והמשכולל שקיים בiPhone 4 וכמובן, מעבד ה A4 של אפל.
(ויקיפדיה)

—————————————————————————

iPad


iPad (בעברית: אייפד) הוא מחשב לוח של חברת אפל. האייפד כולל מסך רב-מגע מסוג LCD בגודל 9.7 אינץ', עוביו 1.3 סנטימטר ומשקלו 680 גרם. מהירות המעבד היא 1 ג'יגה הרץ. למכשיר יכולת תצוגת סרטים באיכות HD ותמיכה הן ב-WiFi והן בבלוטות'.
(ויקיפדיה)

—————————————————————————

SpringBoard – ספרינגבורד

"שולחן העבודה" של המכשיר, האיזור שבו האייקונים נמצאים.

—————————————————————————

Respring – רספרינג

טעינת הספרינגבורד מחדש. מתבצע בעיקר אחרי החלפת הגדרות שונות, או החלפת ערכות נושא – בצורה אוטומטית.

—————————————————————————

Dock – דוק

האיזור התחתון של ה Springboard. מכיל 4 אייקונים אשר נשארים קבועים בכל עמוד (וניתן לשנות אותם).

—————————————————————————

iTunes – אייטונס


iTunes הוא נגן מוזיקה מבית Apple, המאפשר ניהול מוזיקה וסרטים. iTunes מאפשרת יצירת ספריות מוזיקה שונות ומאפשרת מגוון רחב לניהול ספריות המוזיקה בצורה נוחה לעין, כגון: הצגת פרטי שיר מלאים, הצגת מילים לשיר ואפילו הצגת תמונת אלבום.

בנוסף, התוכנה מאפשרת לסנכרן iPhone, iPod Touch ו-iPad על מנת להעביר מוזיקה, סרטים, פודקאסטים, רינגטונים ואפילו סרטים. בנוסף לזה ש-iTunes מאפשרת ניהול ספריות מוזיקה וסרטים, היא משמשת גם כחנות מוזיקה המאפשרת לקנות שירים ואלבומים, ובנוסף משמשת כחנות לאפליקציות לקנייה או להורדה בחינם.


—————————————————————————

גרסת/קושחת מכשיר – Firmware Version


גירסת קושחה זה בעצם הגירסה של מערכת ההפעלה של האייפון. מערכת ההפעלה של האייפון נקראת iPhone OS והיא מבוססת על מערכת ההפעלה של מחשבי ה- Mac של Apple הנקראת Mac OS X.

כיום לאייפון יש ארבע גרסאות של מערכת ההפעלה: 1/2/3/4 , ולכל גירסה יש תתי גירסות (למשל 4.2).

—————————————————————————

Restore – ביצוע שחזור

שמעתם פעם על פירמוט מחשב? זה אותו דבר רק לאייפון, לאייפד ולאייפוד טאץ'!
התהליך מתקין את כל מערכת ההפעלה מחדש.
אפליקציה (יישום) – Application
אפליקציה (בעברית יישום) היא תוכנה הנמצאת על המכשיר שלכם. זה יכול ליהיות למשל משחק או תוכנה.. בדרך כלל לאפליקציות יש אייקון שיופיע על מסך הבית שלכם.
App Store 
חנות האפליקציות הגדולה של Apple. ממנה ניתן להוריד בחינם ולרכוש עשרות אלפי אפליקציות ומשחקים שונים למכשיר שלכם.
—————————————————————————
SDK – ערכת פיתוח תוכנה
SDK (ראשי תיבות של Software Development Kit) היא ערכת כלים ששיחררה אפל לפיתוח אפליקציות שיתאימו למכשירי ה- iPhone וה- iPod Touch. ה- SDK מתאים למערכת ההפעלה Mac OS בלבד.
—————————————————————————
Game Center

Game Center (בתרגום חופשי לעברית "מרכז משחקים") כשמו הוא, מרכז אשר מטרתו לשפר את חוויית המשחק במכשיר. אל הגיים-סנטר מתחברים באמצעות המשתמש שלכם לאייטונס ולאחר ההתחברות תוכלו להוסיף חברים ולשחק ברשת (במשחקים התומכים). בנוסך, תוכלו לצפות במשחקים של החברים שלכם, משחקים משותפים ותוכלו לשבור שיאים במשחקים עצמם ובטבלת השיאים עם החברים שלכם.
הגיים סנטר מגיע עם המכשיר בגירסא 4.1 ומעלה (למכשירים התומכים בלבד).
—————————————————————————
Multi Tasking – ריבוי משימות
בגירסא 4 נוספה אל מערכת ההפעלה של המכשיר אפשרות לריבוי משימות. באמצעות ריבוי המשימות ניתן להפעיל מספר אפליקציות בו זמנית, ולהשאירן פועלות ברקע. ניתן לעבור מאפליקציה לאפליקציה בקלות, ולהפעיל את המוזיקה כמעט מכל אפליקציה.
בשביל להגיע אל מסך ריבוי המשימות יש ללחוץ לחיצה כפולה על כפתור הבית. לאחר מכן יפתח חלון בחלק התחתון של המסך ושם תוכלו לצפות באפליקציות הפתוחות בריבוי המשימות. (ניתן להסיר את האפליקציה על ידי לחיצה ארוכה על האפליקציה ולאחר מכן לחיצה על הסרה).
—————————————————————————
JailBreak – פריצה
הפריצה היא תהליך שמאשר להתקין תוכנות צד שלישי על המכשיר. לאחר הפריצה ניתן לקבל גישה מלאה לקבצי המכשיר. הפריצה מסירה את כל ההגבלות שהוטלו על ידי אפל, ומאפשרת התקנת טוויקים שנוצרו על ידי המשתמשים. לאחר תהליך הפריצה תתווסף התוכנה Cydia למכשיר שלכם.
—————————————————————————
iPhone Dev Team
קבוצת הפריצה המפורסמת בעולם לאייפונים ואייפוד טאץ'. אחראיים לפריצות ותוספים רבים. בכל זמן ניתן להתעדכן בפעולותיהם בבלוג שלהם.
Redsn0w הוא אחד מכלי הפריצה המפורסמים שנוצרו על ידי Dev-Team.
UltraSn0w הוא כלי לביצוע אנלוק, שנוצר על ידי Dev-Team (הסבר המושגים בהמשך).
—————————————————————————
Cydia – סידייה
Cydia (בעברית סידייה) היא תוכנה שפותחה על ידי ג'יי "סאוירק" פרימן, למערכת ההפעלה של האייפון – iPhone OS. התוכנה היא בקוד פתוח הניתנת לעריכה על ידי כל אחד. התוכנה משמשת לניהול הורדות של חבילות ותוכנות מערכת. תוכנות מסוג זה, אשר סידיה נכללת בתוכן משמשות אפשרות הורדה והתקנה של תכנים זמינים בחינם. התוכנות מורדות ישירות אל מכשיר האייפון או האייפוד טאצ' וממוקמות בנתיב application/ באותו נתיב שממוקמות התוכנות הקבועות במכשיר(Apple native). סידיה מותקנת דרך פריצת המכשיר ומאפשרת למשתמש להוסיף מקורות (Sources) כך אותו משתמש יכול לבחור מאיפה הוא מוריד את התוכנות והחבילות. ישנם כמה מקורות רשמיים אשר באים עם הסידיה הנקראים חבילת מקורות קהילתיים
(Community Source), ואילו מקורות פרטיים ניתנים להוספה על ידי המשתמש.

—————————————————————————
Source – מקור
Source (מקור בעברית) בסידיה היא כתובת של שרת אשר עליו יכולים להימצא חבילות, ערכות נושא, תוכנות תוספים שונים.
מקורות מפורסמים: ModmyI, Bigboss, Planet Iphones.
—————————————————————————
Appsync – הרשאות
ההרשאות מאפשרות לסנכרן אפליקציות פרוצות במכשיר. בשביל להתקין הרשאות יש להוסיף לסידיה את הסורס Cydia.Hackulo.us ולהתקין AppSync for OS X.

—————————————————————————
AppTrackr
אתר שיתוף לינקים של הורדות פרוצות של אפליקציות מחנות התוכנות של אפל שעולות כסף. אנשים רוכשים אפליקציה מחנות התוכנות של אפל, פורצים אותה, מעלים אותה לשרת באינטרנט ושולחים את הלינק לאתר.
אינסטולוס – Installous

Installous היא תוכנה להתקנת קבצי ipa דרך המכשיר. כשתורידו קובץ ipa דרך המכשיר (כמו ספארי), ההתקנה תתבצע דרך התוכנה. דרך התוכנה אפשר גם לגלוש באתר ההורדות appulo.us ולהוריד משם אפליקציות. התוכנה גם מסנכרנת את האפליקציות עם אייטונס. את התוכנה אפשר להוריד מסידיה, מהסורס: Cydia.Hackulo.us.

—————————————————————————

Modem – מודם

מודם זהו רכיב שנמצא באייפון, המודם אחראי על כל התקשורת הסלולרית, על האינטרנט, על אימות הסים שנכנס לאייפון.
למודם ישנה גירסא משלו (בדומה לגירסא של מערכת ההפעלה) ואותה ניתן לבדוק דרך הגדרות המכשיר.

—————————————————————————

כרטיס SIM


כרטיסי סים הם כרטיסים חכמים אשר מאפשרים לטלפונים סלולאריים מסוג GSM לקבל את זהות המשתמש. כרטיסי ה – SIM מכילים עליהם את פרטי המשתמש ( כולל מספר הטלפון הייחודי שלו ), רשימת הטלפונים שלו, רשימת ההודעות שהוא שלח ועוד.


—————————————————————————

כרטיס Micro Sim


המיקרו סים הוא הדור הבא של כרטיסי הסים. כרטיס המיקרו סים קטן בהרבה מכרטיס הסים והוא נדרש אצל סמרטפונים מסויימים (למשל האייפון 4).

—————————————————————————

Activation – אקטיבציה

אקטיבציה – רישום מכשיר האייפון. מכשיר שאינו רשום נמצא במצב שבו ניתן לבצע שיחות חירום בלבד. הרישום מתבצע דרך תוכנת האייטונס ע"י הכנסת הסים המקורי למכשיר וחיבורו לאייטונס.למכשירים נעולים ניתן לבצע אקטיבציה מדומה בעזרת תוכנות הפריצה השונות.


לאחר ביצוע האקטיבציה תופיע הודעה במכשיר: "האייפון הופעל".

—————————————————————————

SimFree – סימפרי

מכשיר SimFree הוא מכשיר שפתוח לכל רשתות הסלולר (כלומר מכשיר שיעבוד עם כל סים שיוכנס אליו).
ניתן "להפוך" מכשיר לסימפרי ע"י התקנת unlock למכשיר. התקנת אנלוק תלויה בגירסא, ובכל עדכון גירסא יש לבצע אנלוק מחדש.
מכשיר אייפון סימפרי ניתן להשיג במדינות איטליה, יוון, טורקיה, הונג-קונג, ניו זילנד, מקאו, צ'כיה, בלגיה, הולנד, צרפת ישראל ועוד..
(כיום, מכשירי הסלולר בישראל נמכרים סימפרי, לפי חוק)

—————————————————————————

UltraSn0w / אנלוק (Unlock)

תוסף תוכנתי אשר בעזרתו ניתן להפוך מכשיר אייפון נעול למכשיר אייפון "סימפרי". כלומר, מכשיר שפועל עם כל סים.

את התוסף מורידים מהסידייה, מהסורס הבא (יש לבדוק לפני ההורדה שהמודם שלכם נתמך בתוכנה) :
repo666.ultrasn0w.com
* כמובן שהתוסף הוא למכשירים פרוצים בלבד.

—————————————————————————

מצב DFU

DFU זה קיצור של Device Firmware Upgrade (עדכון קושחת המכשיר). במצב ה- DFU, התקשורת בין המכשיר ל- iTunes היא מינימלית ולכן ה- iTunes לא יכול להפריע בשדרוג/שנמוך מערכת ההפעלה. במצב זה מערכת ההפעלה עוד לא הופעלה. אם יש לך בעיות בלעשות רסטור באייטונס, מצב ה- DFU הוא הפתרון בשבילך.
* במצב DFU מסך המכשיר הוא שחור (כאילו שהמכשיר מכובה).

כניסה למצב DFU ידנית:
  • חבר את המכשיר שהוא דלוק למחשב
  • הפעל את אייטונס
  • לחץ על כפתור הבית ועל כפתור הכיבוי כ 10 שניות (עד שישמע צליל מהמחשב והמכשיר יתכבה)
  • שחרר את כפתור הכיבוי (מבלי לעזוב את כפתור הבית!) והמשך כך כ 15 שניות נוספות
    Recovery Mode – ריקוברי מוד 
    ריקוברי מוד (מצב התאוששות) הוא מצב בו התקשורת בין המכשיר ל- iTunes היא מינימלית. המכשיר נעצר לאחר שמערכת ההפעלה בו מופעלת. (בניגוד ל DFU, שבמצב זה מערכת ההפעלה עדיין לא התחילה לפעול).
    * בריקוברי מוד מסך המכשיר מציג תמונה של כבל אשר מצביע לכיוון האייטונס:
    —————————————————————————
    Hard Reset – הארד ריסט
    ריסטרט אינטנסיבי של המכשיר, מיועד לתקיעות או באגים קטנים שזה מסדר לרוב. אחרי הארד ריסט לוקח למכשיר דקה ~ 3 דקות לעלות. בניגוד לSoft Reset שזה פשוט כיבוי האייפון והדלקתו במהירות, ממש ריענון קצר.
Safe Mode
מצב זה קורה כאשר לאייפון אין יותר מספים זיכרון RAM ובעקבות זה הוא "מפיל" את כל התצוגה הגרפית של האייפון בכדי שיהיה לו יותר RAM פנוי. אין מה לחשוש ממצב זה אפשר לחזיר את זה למצב רגיל על ידי ריסט.
—————————————————————————
Boot Loader – בוט לואודר
Boot Loader היא בדרך כלל תוכנה מאוד קטנה (בדרך כלל בפלאש ולא ניתנת למחיקה) שנמצאת ב- NVM (זכרון במחשב שנשמר גם שהמחשב כבוי) שמאתחלת את הפעלת המעבד וקוראת לתוכנה הראשית (מערכת ההפעלה).
—————————————————————————
3G Network HSDPA + Edge
אייפון דור 1, 2G, תומך ברשת אינטרנט 2G.
ה3GS וה3G שניהם בעלי רשת HSDPA שהיא 3G ומכונת 'דור 3.5'.
3G = דור שלישי. בעיקר קצב העברת נתונים גבוה. 2G = דור שני. המושג כולל בתוכו את רשתות ה-GSM, CDMA וה-TDMA.זהו המעבר בין הדור האנלוגי לדור הדיגיטלי, כאשר אחד הדברים הכי חשובים הוא שירותי מידע בין טלפונים כאשר ה-SMS היווה את הסיפתח.
HSDPA = High-Speed Downlink Packet Access, רשת בעלת קצב העברת נתונים אפילו גבוה מהUMTS המוכר יותר בדור השלישי. ה- HSDPA לקוח מטכנולוגיה בשם HSPA.
EDGE = קיצור ל-Enhanced Data for Global Evolution. ידוע גם כ-EGPRS. טכנולוגיה זו מאפשרת העברת נתונים בקצב גבוה מאוד (כמעט פי שלושה מהיר יותר מ-GPRS) תוך שימוש ברשת ה-GSM. כמובן מהיר יחסית ל2G.
תמונה שווה אלף מילים:
—————————————————————————
A-GPS + GPS
כידוע לאייפון 3G ו3GS יש GPS, שכולל גם A-GPS.
קודם הגדרה של GPS: 

רשי תיבות של Global Positioning System. מערכת ניווט לוויני. מורכב ממקלט GPS המכיל מחשב אשר מודד את מיקומו בעזרת שילוב בין שלושה לווינים לפחות. התוצאה המתקבלת היא המיקום הגיאוגרפי של המקלט בדיוק של 10 ל-100 מטרים. תוכנות ניווט יכולות לעשות שימוש בנתונים הנ”ל על מנת לספק הנחיות לנהגים ו/או הולכי רגל.
(קרדיט לגאדג'טי)
כאשר A-GPS מסמל Assisted GPS, כלומר עזרה לGPS הרגיל בקליטה ושרתים, זהו GPS משופר.
—————————————————————————
WiFi
הWIFI זה בעצם אינטרנט אל חוטי. אפשר לחבר למחשב ולמודם את הראוטר(נתב) הראוטר יודע לשלוח
את האינטרנט מהמחשב כגלים למכשירים אחרים כגון לפטופים, נייחים אחרים וגם פלאפון וכמובן האייפון והאייפוד.
אם יש לך ראוטר בבית אתם יכולים לגלוש באייפון ובאייפוד בלי לחבר את המכשיר לאינטרנט ע"י כבל.
—————————————————————————
שיתוף אינטרנט – Tethering
בגירסה 3.0 של מערכת ההפעלה של האייפון יש אפשרות לחבר את הלפטופ לאינטרנט אפילו אם הוא לא מחובר לכבל אינטרנט. זה פועל כך שמפעילים את האינטרנט הסלולרי באייפון ואז מחברים את האייפון בכבל USB או אם יש במחשב bluetooth ואז המחשב גולש על האינטרנט הסלולרי.
—————————————————————————
WinSCP
ה- WinSCP (ראשי תיבות Windows Secure Copy) היא קליינט בקוד פתוח של SFTP ו- FTP למערכת החלונות של מייקרוסופט. המטרה העיקרית שלה היא העברת קבצים מאובטחת בין מחשב מקומי למחשב מרוחק. התוכנה מציעה מנהל קבצים בסיסי ומערכת סנכרון קבצים אוטומטית.
(ויקיפדיה)
בשביל להשתמש בתוכנה צריך להתקין OpenSSH בנוסף התקשורת עם התוכנה היא באמצעות אינטרנט אלחוטי.

—————————————————————————
iFunBox
iFunBox היא תוכנת ניהול קבצים של האייפון והאייפוד טאץ'. עם התוכנה אפשר לנהל את המדיה והקבצים שעל המכשיר. היתרון של התוכנה הזו על WinSCP היא שלא צריך מכשיר פרוץ בכלל ולא צריך להתקין תוסף (כמו OpenSSH).
מגרסה 3.1.2, ישנה בעיה שהתיקיות אינן מופיעות, לכן יש להתקין מסידיה את התוסף afc2add.
בלוטות' – BlueTooth
בלוטות' (מאנגלית: Bluetooth; בעברית: שן כחולה) הוא תקן תקשורת אלחוטית ליצירת רשת במרחב אישי (PAN) הפועל בתדר של 2.4GHz. רשת בלוטות' יכול לחבר עד 8 מכשירים בטווחים קצרים לצורך תקשורת נתונים בבקצבים קטנים ובהספק נמוך נמוך. רשתות בלוטות' משמשות לרוב לשימושים אישיים, כמו קשר בין מחשב לציוד היקפי ובין מכשירים חשמליים שונים בטווח קצר.
(ויקיפדיה)
באייפון ובאייפוד אי אפשר להעביר קבצים מאחד לשני מטעמי זכויות יוצרים שאפל חתומים אליהם. הבלוטות' במכשירים משמשים לתקשורת בין מכשירי אייפון ואייפוד בתוכנות peer to peer ולתקשורת עם AppleTV ועם התקנים במחוברים לAirPort ול- AirPort Exterm אפשר להשתמש גם באוזניות ורמקולים אלחוטיים הבנויים לשימוש עם מכשירים אלו.
—————————————————————————
Nike + – נייקי פלוס
טכנולוגיה מתקדמת המקשרת בין המכשיר והנעל שלנו. התוכנה מגיעה עם המכשיר, ומאפשרת לחשב מרחקים, לספור את כמות הקלוריות ועוד.. (דורש נעל מיוחדת של נייק).
Safari – ספארי
Safari הוא דפדפן האינטרנט במערכת ההפעלה של המכשיר.
(בדומה לדפדפן במערכת ההפעלה Mac OSX)
—————————————————————————
MobileTerminal – טרמינל
התוכנה טרמינל היא תוכנה להרצת פקודות למכשיר (ממש כמו CMD למחשבי PC).
את התוכנה ניתן להוריד דרך הסידייה.
—————————————————————————
SBSettings
התוכנה היא קיצור להגדרות המכשיר. היא נפתחת על ידי החלקת האצבע בשורת המצב למעלה משמאל לימין או להפך.
דרך התוכנה אפשר לכבות/להדליק את ה- 3G, WiFi, Push, לשנות את הבהירות, לסגור תהליכים ועוד…
את התוכנה ניתן להוריד דרך הסידייה.
—————————————————————————
WinterBoard – ווינטרבורד
WinterBoard היא תוכנה לניהול ערכות הנושא ב- iPhone וב- iPod Touch. התוכנה מאפשרת לכם להכניס צבע וחיים למכשיר שלכם. את התוכנה אפשר להוריד מהסידיה.

—————————————————————————
Auto Focus – פוקוס אוטומטי
פוקוס אוטומטי – המצלמה של המכשיר עושה פוקוס נכון על אובייקט מרכזי בתמונה, כתוצאה אנחנו מקבלים תמנוה איכותית וברורה יותר, ומאפשר לנו תמונות מקרו טובות יותר. ניתן לבצע את הפעולה באופן ידני על ידי לחיצה על המקום בו אנחנו רוצים את רוב הפוקוס.
הפיצ'ר של פוקוס אוטומטי נכנס למכשירי האייפון החל ממכשיר ה3GS.
—————————————————————————
A2DP
A2DP (ראשי תיבות של Advanced Audio Distribution Profile) הוא פרופיל שמגדיר את רמת איכות האודיו (סטריאו או מונו) שמועברת בין שני מכשירים בתקשורת בלוטות'.
—————————————————————————
Multi Touch Screen
פטנט מבית אפל, נמנה בתוך ה300 פטנטים שאפל הכריזה כשייחצנה את האייפון, המסך באייפון בגודל 3.5″, מאפשר סיבוב אובייקטים, הגדלה, הקטנה ועוד פעולות אחרות המצריכות מגע של שתי אצבעות יחדיו. המסך באייפון ובאייפוד טאץ' כולל שכבת מגן מכובת לכן לפני שאתם רצים לקנות מדבקת מגן, תחשבו אם זה הכרחי בכלל.
(קרדיט לMacLove)
—————————————————————————
Capacitive Touchscreen – מסך מגע מסוג קפסיטיב
המסך הקיים באייפון, אייפוד ואייפד מאז הדור הראשון. מסך עמיד מאוד.
מה מיוחד? יש בו חיישנים שקולטים מטענים חשמליים מגוף האדם, מה שמאפשר תגובה מהירה ביותר של המסך, להבדיל מרסיסטיב (זו גם הסיבה שהמסך לא עובד עם עט סטיילוס).
—————————————————————————
RAM
Random Access Memory (בעברית: זיכרון גישה אקראית) הוא רכיב אלקטרוני המשמש לאחסון נתונים בגישה ישירה, בהפעלת המכשיר מחדש כל המידע שהיה עליו נמחק. מה שאומר שכלל שיש יותר זיכרון RAM ככה המכשיר יכול להפעיל יותר תמונות ומידע באותו רגע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תמיד נשמח לתגובות על האתר